Планета Детство

понеделник, 14 юни 2010 г.

Любимите книги от моето детство





   Какво по-хубаво от хубава книга с приказки!А тази е моята любима книга с приказки на северните народи.За съжаление вече я нямам,а толкова бих искала пак да си я прелистя и чета и да си представям северното сияние и белите нощи,тундрата и северния елен,малкия бурундук и големия гладен мечок ..Толкова приятни мигови от една книга "Гарванът Кутха",толкова много мъдрост и  хумор ... Може би някой все пак я е чел и я помни?Аз със сигурност пазя топли спомени , за мен това е най-любимата книга,най-хубавата от моето детство.







 Кой не е чувал за Пипи Дългото чорапче?Да,и като всяко момиченце исках да бъда най-силната на света,да си имам своя Вила Вилекула,кон и маймунка,а защо не да бъда и  негърска принцеса?:) Може би точно Пипи ми помогна толкова много да запазя детето в мен,защото също като нея,и аз не исках да порастна..




  "Книга за джунглата" ми бе първата среща с Р.Киплинг,толкова много ме впечатли историята за Маугли,че дори в по-късните години при срещата с Тарзан-Маугли бе моята първа дива любов:)
Често сънувах Багира и си мислех,колко е хубав живота на свобода,в дивата джунгла,където всички са едно семейство,една кръв...





Андерсен,този вълшебен разказвач на приказки...Едва ли тези илюстрации са най-добрите,но на мен ми харесваха.А приказките..ех,толкова много тъга и толкова много  красота в" Малката русалка",в "Грозното патенце" ,"Малката кибритопродавачка","Елата" ,"Малкия оловен войник" ,а  "Огнивото" бе истинска мечта."Хвърчащия куфар" толкова много ми бе харесала,че дълго си представях как летя  и обикалям света с един единствен куфар.После обаче си помислих,че ако няма с кого да споделиш тези пътешевствия,няма смисъл от тях...




   Една великолепна книга,написна с уникални похвати,музиката се лее между редовете и зад завесата се разкриват оперетни сюжети с ореола на приказките и митовете.Моята първа среща с операта бе именно чрез тази  книга "Приказки зад завесата".За съжаление само корицата и намерих в Интернет,а толкова много исках да си я прочета отново....И отново да се потопя във вълшебния и свят.....







Учебник по руски език в картинки? Не,това е моята първа книжка в картинки на руски език!:)За щастие я открих сканирана,някой ден ще си я разпечатам,защото страниците бяха обсипани с невероятни картинки,а руския език по тях се учеше като на игра.





Нал и Дамайанти-не съм ги забравила :)Древните Ромео и Жулиета,ама наистина много древни,нали индийските приказки са всъщност части от древните поеми от Махабхарата... Илюстрациите на Серджо Ридзато ме омагьосваха толкова силно и пренасяха в Индия,като дори чувах музиката на индийските инструменти...




Моите любими " Японски приказки",красотата от илюстрациите се допълваше с  вълшебния прашец на човекът,който караше дърветата да цъфтят...С Химе и голямата шапка,с вълшебния воал и горската нимфа...С бедния рибар Урашима и невероятния подарък от старата костенурка...Много красота,мъдрост и доброта,прекрасни са!:)





                                              

   
   Как да не обикне човек Африка?Освен прекрасното слънце и уникална природа,африканския континент  има и уникални приказки."Златното и сребърното братчета ","Страшният юнак",
"Вълшебният пръстен" са част от Африканските приказки.Но любимата ми бе "Дъщерята на Слънцето и Луната " вероятно защото още като дете вярвах,че любовта лекува всяка болест:)) А илюстрациите  ми показаха един нов непознат за мен свят,толкова далечен,и толкова привлекателен...






 Френски приказки-освен "Пепеляшка" и "Красавицата и звяра","Синята птица" бе  една от най-интересните приказки за мен,разбира се илюстрациите отново са ниво,именно тази книга от моето детство  успях да купя съвсем наскоро.






 Приказките на Шехеразада с тяхната магия и сега са най-добрия начин да релаксирам.Толкова  интересни,необичайни,толкова чудновати и  толкова  увлекателно написани!...

                                                    




  Освен "Тримата братя и златната ябълка "имаше и други приказки в тази книга,но най-запомящото се бе за мен отново илюстрациите.Не можех да си представя  тримата братя ,ламята,златната ябълка нарисувани по друг начин.:))




 За илюстрациите на Марайа отново-прекрасни са!А приказките подредени в тази книга са най-обичаните от мен Андерсенови приказки.


                                                          

 Като в повечето книги с приказки за по-големи деца,картинките бяха по-малко,но за това пък подробни и много красиви.А приказките на Вилхем Хауф наистина бяха с особено силна магия,не усещах как минаваха часовете...


2 коментара:

  1. Прекрасни книги - повечето и аз съм ги чела и са ми останали завинаги като любими и както Вие, така и аз днес ги препрочитам отново. За жалост едва съм отървала индийските си приказки от лапите на милите ми момчета преди време и е останала една част от тях само, японските не съм имала честта да ги открия, затова сега се надявам да ги намеря някъде из нета. Бихте ли ми помогнали? Поздрави сърдечни! Надя

    ОтговорИзтриване
  2. http://detstvoto.net/index.php?newsid=1197

    На този сайт има сканирани японските приказки :)Поздрави :)

    ОтговорИзтриване